Ważna decyzja

Witajcie, dzisiaj post będzie "na poważnie" ponieważ byłam z koleżanką w pobliskim mieście i miałyśmy obie rozmowy w sprawie zmiany szkoły. Ona przenosiła tylko papiery, bo ukończyła gimnazjum, natomiast ja przenoszę się po roku, ponieważ teraz idę do drugiej klasy liceum.

Dlaczego zdecydowałam się przenieść?
Cóż, to jedno z pytań, które sobie teraz zadaję.Głównym powodem było to, że byłam na biol-chemie i chciałam się przenieść do klasy z rozszerzonym polskim, ale w moim liceum takiej nie było. Więc postanowiłam zmienić szkołę. Oprócz tego w szkole do której się przenoszę jest moja przyjaciółka z internatu. W starej szkole czułam, że się męczę, nie miałam podstaw z chemii i zbierałam słabe oceny. Teraz będę uczyć się tego co lubię i będę w przyszłości robić to co kocham.

Czym należy kierować się przy wyborze szkoły? Zapewne niektórzy z was właśnie podejmują jedną z ważniejszych decyzji w życiu. Wybór szkoły decyduje o kierunku studiów i pracy jaką będziecie wykonywać. Dlatego warto zadać sobie kilka pytań

1. Liceum czy Technikum?
Liceum jest to szkoła ponadgimnazjalna ogólnokształcąca. Trwa trzy lata. Teraz w liceum wybiera się profile, czyli klasy z rozszerzeniem przedmiotów, które chce się zdawać na maturze. Świadectwo ukończenia i zaświadczenie z matury to jedyne dokumenty, które otrzymuje się po ukończeniu. Technikum natomiast kształci w kierunku określonym i po jego ukończeniu otrzymuje się tytuł technika w określonej dziedzinie. Trwa cztery lata, kończy się maturą i egzaminem zawodowym.
Idąc do technikum należy być zdecydowanym co do zawodu, w liceum można zdawać na maturze coś innego niż przedmioty rozszerzone. No i jest ta różnica, że technikum trwa rok dłużej. Dla mnie lepsze było liceum, ale każdy powinien decydować według siebie.

2. Jaki profil?
 Wybór profilu to kolejna ważna decyzja. W liceum wybieramy klasę z przedmiotami, które chcemy zdawać na maturze. Co nie znaczy, że nie mamy innych przedmiotów. Roczniki od 1996 roku urodzenia mają pierwszą klasę normalnie, kontynuację z gimnazjum, natomiast dwie pozostałe są z rozszerzeniem.  Wybór technikum to wybór zajęć praktycznych, a także zawodu.
Jeżeli chodzi o profile w liceum, to trzeba kierować się tym, z jakiego przedmiotu jest się dobrym i jakie przedmioty będą nam potrzebne na studia.

3. Jaka szkoła?
Wiadomo, w każdym mieście jest więcej niż jedno liceum/technikum. Jedni kierują się opiniami, inni ofertą, jeszcze inni idą tam gdzie idą znajomi. Ja poszłam do mojej szkoły, bo miałam tam siostrę. Nawet nie byłam na dniach otwartych. Rada: Idźcie do każdej rozważanej szkoły na dni otwarte i zobaczcie jaka jest tam atmosfera i w ogóle. Ja tego nie zrobiłam i teraz muszę się przenosić.Nie idźcie do jakiejś szkoły, bo znajomi tam idą. Jednocześnie starajcie się, żeby w szkole był ktoś znajomy. Będzie wam łatwiej się odnaleźć.

To tyle jeśli chodzi o ten temat z mojej strony. Powodzenia w życiowych wyborach :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mój przepis na udane wakacje :)

Wyzwanie blogowe dzień trzeci: Mała zmiana

Witajcie